Mivel az előző blogbejegyzésben az első közös nyaralásunkról meséltem, így úgy gondoltam, hogy segítségetekre leszek egy kisebb listával, amit tudtok használni a későbbiekben. Az elején, amikor elkezdtem írni, tényleg azt gondoltam, hogy ez egy kis lista lesz. Rá kellett jönnöm, hogy azért ez nem olyan egyszerű.

Az egyik legfontosabb, hogy mindig időben kezdj el pakolni! Én általában már előző este bepakolok, de a tervezés része már pár nappal az utazás előtt a fejemben összeáll. Nem lehet másként! Illetve, kisbabával, kisgyerekkel úgy is akkor tudsz pakolni, amikor alszik! Legalábbis úgy hatékonyabb vagy, tudsz tényleg arra koncentrálni, hogy ne maradjon semmi otthon, ami fontos! Bár a mai világban minden könnyen elérhető, így azért ne ess kétségbe, ha valami mégis otthon marad! Bababarát szállásokon, de én úgy gondolom mindenhol készek a segítségetekre lenni, illetve boltot úgy is lehet találni bárhol!

Szóval, próbáltam mindent összeszedni, remélem, tudok ezzel egy kis segítséget nyújtani minden családnak, nem csak ikreseknek!

• Legyen egy lista, hogy kinek mire van szüksége (nálunk már egy ideje létezik ilyen, apának és anyának, eddig, most már a gyerekeknek is), mentsd el egy olyan helyre, ahonnan bármikor elő tudod kapni, pl. valamilyen felhő alapú szolgáltatásba.
  • Gyógyszeres csomag. Amit állandóan kell szednie a gyerekeknek az az alap. Vitaminok, C-vitamin, D-vitamin, nálunk ez viszonylag állandó. Legyen ezen kívül, lázmérő, lázcsillapító (két különböző hatóanyagú), allergiára valamilyen atihisztamin tartalmú csepp (1 év alatt receptes), orrszívó készlet, (porszívót biztos kapsz bármelyik helyen), vagy kézi orrszívó, orrspray. Sérülésekre valamilyen sebfertőtlenítő, mi Bepanthen Plust használunk. Műkönny, kimosni a szemet, ha valami belement.

Természetesen mindent egyeztetve a gyermek orvosával, gyógyszerészével!

lista nyaralás tippek segítség

• Kullancscsipesz, kisolló, ragtapasz (én eddig sosem használtam, szerintem leszednék, bár ki tudja). Szúnyog-, kullancsriasztó.
  • Évszaktól függően bababarát naptej, napozás utáni krém esetleg. Léteznek már jó kis sapkák, úszó ruhácskák, amik védenek a Nap káros sugaraitól!
  • Játékok babának, gyerekeknek, szintén évszaktól függően. Én eddig mindig vittem valamennyit a hotel, szállás szobájába. Nem tartózkodtunk ott sokat, de reggel, vagy fürdés előtt jó, ha letudja foglalni Magát.
  • Alváshoz, alvós játék, alvós zsák, vagy saját ágynemű. Azért ezt is nagyon sok helyen biztosítják, érdemes előtte érdeklődni!
  • Pelenkás gyermekeknél: elegendő pelenka. Egyszer valaki megkérdezte tőlem, hogy számolom-e, hogy mennyi pelust vettünk eddig a lányoknak…hát inkább bele sem merek gondolni, hogy mennyit! Mosipelust használókat tisztelem azért, hogy van erejük ezzel foglalkozni! Pelenkázás egyéb kellékei, popsi krém, popsi törlő. Én mindig viszek magunkkal pár textil pelenkát, hogy bárhol lehessen nyugodt szívvel pelust cserélni!
  • Cumisüveg, cumi, ki mit használ. Mivel mi az első nyaraláskor még nem használtunk cumisüveget, vagyis már nem és még nem, így én ezt nem vittem. Később, amikor már a baba úgy is mindent a szájába vesz, elég jó forró vízzel elmosni, felesleges kifőzni, fertőtleníteni. Említettem, hogy még fejtem az első nyaraláskor, így azt is vinni kellett volna, persze ez kimaradt a csomagból, hála nagynéninek, utánunk hozta! Szóval, ne felejtsd elrakni, ha használsz ilyet!
  • Természetesen a cumisüveghez kapcsolódóan, tápszer, tejital. Általában a szobákban már van mikró, vízforraló, én is mindig ezekkel csináltam Nekik, a tejpépet szintén.
  • Ruhák. Eddig, bárhol voltunk nyaralni, vagy csak kiruccantunk, én mindig jóval több ruhát raktam a lányoknak, mint kellett volna. Ikres anyaként így is duplán kell számolnom, de ezt meg kell szorozni a napokkal, meg, hát tudod, hátha történik valami. Pl. egy jó adag kaki nyakig, vagy kaja talpig! A lényeg, hogy most már úgy (próbálom:)) csinálom, hogy berakom a bőröndbe a lányok ruháit, amit elsőre gondolok, majd legalább a harmadát a végén visszapakolom a szekrénybe!
  • Fürdőruha, fürdőbugyika. Érdemes annak is utána kérdezni, hogy a wellness részlegben kell-e az úszó pelenka fölé még fürdőruha a babáknak, kisgyerekeknek. Van ilyen! Meg egy idő után úgy is szeretnének olyat, mint anyának és apának van! Kalap, vagy kis sapka, ha kint medencéztek, fésű, lánykáknak csatok, hajgumik!
  • Babakocsi. Amíg kicsik a gyerekek, természetesen elengedhetetlen. Az első nyaralásra még mi is elvittük az ikres kocsit, de később könnyebb volt a szálláson kapott egy személyest használni. (ezt is kérdezzétek meg, hogy lehet-e kapni, kölcsönözni a szálláson). Könnyebb volt közlekedni a kettővel, mint az ikres, egymás mellet lévővel.
  • Hordozó, hordozókendő. Az első nyaraláson használtuk csak, amikor az Afrika Múzeumban sétáltunk. Egy gyerek apán, egy gyerek anyán. Ezen kívül talán még egyszer használtuk, egyedül én nem kötöttem fel őket magamra. Úgy gondolom, ez igazán egy gyereknél válhat be, ha baba és anya is ezt szeretné. Viszont praktikus az biztos!

Remélem mindent sikerült összeszednem! Nálunk úgy szokott kinézni a bőrönd készlet, hogy anyának és apának egy-egy kisebb, a lányoknak egy nagy. Ezen kívül még pluszban a babakocsi, külön pakoltam a kajákat (üveges kaja, tejpép..stb). Nincs nagy családi autónk, így a tetőcsomagtartó elengedhetetlen lett. Szépen elnyeli a pakkokat! Egyszer anyósom mondta, hogy szinte mindegy, hogy hány napra megy az ember nyaralni, kikapcsolódni, mindig tele tud pakolni legalább egy nagy bőröndöt!

Facebook -on és Instagram-on is megtalálsz! Kövess és még több érdekes, bensőségesebb tartalmat olvashatsz!